Wpisy oznaczone tagiem 'kobieta'

Holandia azyl dla homoseksualnych

Holandia azyl dla homoseksualnych W Europie to właśnie Holandia wiedzie prym pod wieloma względami – nie inaczej jest z homoseksualizmem. Holandia jest krajem przodującym w rankingach, jeżeli chodzi o tolerancję – także wobec homoseksualistów. Niderlandy uprawomocniły małżeństwa homoseksualne. Holandia zalegalizowała jako pierwsze państwo, już latach 70. poprzedniego stulecia, konkubinat homoseksualistów. Sprawą, która budzi szerokie kontrowersje jest natomiast akceptacja adoptowania przez homoseksualistów dzieci. Środowiska proreligijne starają się wmówić społeczeństwom, że homoseksualiści adoptujący dziecko są gorszą rodziną aniżeli kobieta i mężczyzna mający dziecko. Wielu ludziom umyka fakt, iż dziecku będzie lepiej w dobrych warunkach materialnych, a nie w nędzy czy innej patologii, tymczasem w wielu rodzinach „tradycyjnych” ojciec nie dość, że zarabia mało, to jeszcze pije i bije żonę oraz dziecko. Homoseksualiści mogą przecież zapewnić dziecku o wiele lepsze warunki. Wszystko zależy od stopy życiowej oraz faktycznej miłości. Pragnienie posiadania dziecka jest całkowicie naturalne, również u homoseksualistów, więc dlaczego zabraniać im tego? Niestety, trzeba przyznać, że w Polsce wciąż jakakolwiek tak zwana „odmienność” jest źle odbierana. Nadal tkwi w nas, niczym obumarły konar, niechęć wobec wszystkiego co inne; co nieznane i co „obce”. Były czasy, kiedy ludzie automatycznie obcość traktowali jako wrogość w stosunku do siebie. Osobnika obcego atakowano zatem, jak to ma miejsce choćby w świecie pozostałych zwierząt – gdy zwierzę się boi, atakuje. Tylko, że strach ludzi jest często nieuzasadniony. Ma sztuczne korzenie; najczęściej powikłane. Nienawiść wobec homoseksualistów wyrasta akurat bezapelacyjnie z chrześcijaństwa. Wielu ludzi po prostu boi się to powiedzieć – przynajmniej w Polsce, bo rejony bardziej oświecone już się tak nie patyczkują. Polacy są niestety od wieków nieco zacietrzewieni religijnie i -co za tym idzie – niemoralni, choć uznający siebie za moralnych. Tolerancja jest moralna, a zarazem wielu katolikom absolutnie obca. Wszystkich katolików nie można co prawda wrzucać do jednego wora, lecz Kościół katolicki niewątpliwie stosuje wobec homoseksualistów terror, a swoje owce szczuje i napawa nienawiścią. Lepiej być wierzącym niż katolikiem. I w istocie wielu z nas katolikami nie jest i nie chce być.

Ból głowy

Ból głowy Istnieje wiele czynników zewnętrznych i wewnętrznych, które mogą powodować ból głowy. Charakterystyczną rzeczą dla bólu głowy jest to, że rozpoczyna on się powoli, a potem wzmaga się powoli, a po pewnym czasie słabnie. Z bólem głowy powiązana jest migrena, jednak ona występuje napadowo, nagle i przeważnie u osób zupełnie zdrowych. Razem z tymi napadami pojawiają się zaburzenia jelitowe, żołądkowe oraz wzrokowe. Migrena występuje przeważnie u kobiet, lecz jest również spotykana u mężczyzn. Pod względem wieku to może występować u osób po dwudziestym roku życia, ale najczęściej u osób starszych i bywa często dziedziczna. Leczenie migreny może odbywać się zapobiegawczo, a także w czasie jej wystąpienia. W lekkich przypadkach stosuje się leki przeciwbólowe. Przy zwykłych bólach głowy zioła mają korzystne działanie, jednak przy migrenie podawane są tylko wspomagająco. Przy bólu głowy najczęściej stosuje się koszyczek rumianku, ziele dziurawca, ziele jemioły oraz korzeń waleriany, kwiat lawendy i szyszki chmielowe. Jest to choroba przeważnie uwarunkowana genetycznie, powodowana niedoborem w organizmie insuliny. Główną cechą charakteryzującą cukrzycę jest podwyższony poziom cukru we krwi. Zazwyczaj jest to choroba dziedziczna. Jeśli choroba ta będzie nie leczona to może powodować liczne powikłania działania różnych organów i narządów, a nawet utratę życia. Leczenie jest niestety złożone, wymagane jest stosowanie diety oraz stałe przyjmowanie insuliny i doustnych środków przeciwcukrzycowych. Mimo, że zioła mają małe zastosowanie w leczeniu cukrzycy i działają jedynie uzupełniająco, to jednak ich stosowanie nie może zaszkodzić. Wśród najbardziej polecanych ziół znaleźć można liść borówki czarnej, owocnie fasoli, kłącze perzu, korzeń mniszka oraz znamię kukurydzy. W czasie leczenia cukrzycy powinno się unikać picia alkoholu oraz palenia tytoniu. Bardzo dobrym zaleceniem i nietypowym jest jedzenie z razy dziennie rzeżuchy. Warto też często jeść marchewkę, a także pić z niej sok. Dobrze jest też pić soki z owoców cytrusowych.

Rak płuca

Rak płuca Rak płuca jest to nowotwór układu oddechowego. Jest on bardzo trudny do wykrycia we wczesnym stadium, w związku z czym pośród ludzi którzy na niego chorują wciąż jest duża śmiertelność. Objawy jakie mogą zasugerować zagrożenie choroby, często pojawiają się dopiero wtedy, kiedy choroba jest już w stadium zaawansowanym. Do objawów tych należą: utrzymujący się, nieustający kaszel, ból w klatce piersiowej, nawracające się lub trwałe zapalenie płuc, czy oskrzeli. Najważniejszym czynnikiem, powodującym większość przypadków powstania nowotworu jest palenie papierosów. Ostatnie badania wykazują, iż palące kobiety są dwukrotnie bardziej narażone na zachorowanie na raka płuc. Podobnym czynnikiem, który może wywołać chorobą jest palenie bierne, czyli wdychanie dymu papierosowego pośrednio, oraz kontakt z takimi substancjami jak azbest, uran, nikiel, arsen i związki chromu. Są one bardziej niebezpieczne dla palaczy. Aby zdiagnozować chorobę należy zrobić zdjęcie rentgenowskie, choć można także przeprowadzić badanie cytologiczne plwociny lub bronchofibroskopię. Sposób leczenia jest zależny od rodzaju nowotworu i stopnia jego zaawansowania. Zapalenie płuc jest chorobą zakaźną wywołaną najczęściej przez wirusy i bakterie. Do najzłośliwszych bakterii wywołujących zapalenie płuc należy gronkowiec. Wywołuje ona nie tylko zapalenie płuc o wielu ropnych ogniskach, ale również duże ropnie płuc, pęcherze rozedmowe, wysięki opłucnej i odmę. Ze względu na fakt iż choroba ta wywołana jest zakażeniem, czynnikami, które wywołują zatrucia, w przebiegu każdego przypadku zapalenia płuc mogą ulec zaburzeniu ważne dla życia funkcje takie jak praca serca, układu krążenia a nawet mózgu. Najczęstsze objawy jakie można zaobserwować podczas choroby to: podwyższona temperatura ciała, kaszel, początkowo suchy – krótki, potem przechodzący w wilgotny z charakterystycznym odkrztuszaniem, duszność objawiająca się przyspieszonym oddechem, sinica twarzy, szczególnie wokół ust i nosa. Podczas choroby mogą wystąpić inne dodatkowe objawy takie jak przyspieszone tętno, wzdęty brzuch, wymioty, czy zaburzenia świadomości. Nie należy bagatelizować objawów choroby zapalenia płuc, należy zgłosić się do lekarza nawet z chorobą w niezaawansowanym stadium. Zespołem zatokowo – oskrzelowym nazywamy przewlekłe, nawracające zapalenie zatok bocznych nosa z towarzyszącym mu odczynem zapalnym ze strony oskrzeli. Najczęstszą przyczyną zapalenia zatok nosa jest grypa i ostry nieżyt nosa. Każdemu ostremu nieżytowi nosa towarzyszy mniejszy lub większy odczyn zapalny błony śluzowej zatok. Do najczęściej spotykanych i najbardziej charakterystycznych objawów zespołu zatokowo – oskrzelowego należą poza kaszlem stany podgorączkowe, brak łaknienia, pocenie się, bladość skóry twarzy, podkrążone oczy, oddychanie ustami, przykry zapach z ust, bóle kończyn, powiększenie węzłów chłonnych, bóle brzucha, niedrożny nos, mimo braku wydzieliny. Choroba cechuje się przewlekłym przebiegiem (choroba ta może utrzymać się w organizmie przez wiele miesięcy w chłodnych porach roku), oraz częstymi zaostrzeniami, szczególnie jesienią i wiosną. Leczenie zespołu zatokowo – oskrzelowego jest trudne i należy do specjalisty. W najtrudniejszych okresach stosuje się leczenie antybiotykami, leki przeciwalergiczne i wykrztuśne.