Wpisy oznaczone tagiem 'ból'

Ból głowy

Ból głowy Istnieje wiele czynników zewnętrznych i wewnętrznych, które mogą powodować ból głowy. Charakterystyczną rzeczą dla bólu głowy jest to, że rozpoczyna on się powoli, a potem wzmaga się powoli, a po pewnym czasie słabnie. Z bólem głowy powiązana jest migrena, jednak ona występuje napadowo, nagle i przeważnie u osób zupełnie zdrowych. Razem z tymi napadami pojawiają się zaburzenia jelitowe, żołądkowe oraz wzrokowe. Migrena występuje przeważnie u kobiet, lecz jest również spotykana u mężczyzn. Pod względem wieku to może występować u osób po dwudziestym roku życia, ale najczęściej u osób starszych i bywa często dziedziczna. Leczenie migreny może odbywać się zapobiegawczo, a także w czasie jej wystąpienia. W lekkich przypadkach stosuje się leki przeciwbólowe. Przy zwykłych bólach głowy zioła mają korzystne działanie, jednak przy migrenie podawane są tylko wspomagająco. Przy bólu głowy najczęściej stosuje się koszyczek rumianku, ziele dziurawca, ziele jemioły oraz korzeń waleriany, kwiat lawendy i szyszki chmielowe. Jest to choroba przeważnie uwarunkowana genetycznie, powodowana niedoborem w organizmie insuliny. Główną cechą charakteryzującą cukrzycę jest podwyższony poziom cukru we krwi. Zazwyczaj jest to choroba dziedziczna. Jeśli choroba ta będzie nie leczona to może powodować liczne powikłania działania różnych organów i narządów, a nawet utratę życia. Leczenie jest niestety złożone, wymagane jest stosowanie diety oraz stałe przyjmowanie insuliny i doustnych środków przeciwcukrzycowych. Mimo, że zioła mają małe zastosowanie w leczeniu cukrzycy i działają jedynie uzupełniająco, to jednak ich stosowanie nie może zaszkodzić. Wśród najbardziej polecanych ziół znaleźć można liść borówki czarnej, owocnie fasoli, kłącze perzu, korzeń mniszka oraz znamię kukurydzy. W czasie leczenia cukrzycy powinno się unikać picia alkoholu oraz palenia tytoniu. Bardzo dobrym zaleceniem i nietypowym jest jedzenie z razy dziennie rzeżuchy. Warto też często jeść marchewkę, a także pić z niej sok. Dobrze jest też pić soki z owoców cytrusowych.