Siłownia

Siłownia Jeżeli chcemy doprowadzić nasze ciału do wymarzonych kształtów, oczywiście pozbądźmy się na razie marzeń o sprężystych mięśniach i myślmy realniej o pozbyciu się tkanek tłuszczowych i zrzuceniu paru zbędnych kilogramów, wówczas musimy wykupić sobie karnet na siłownie. Dlaczego od razu karnet, przecież można by po prostu iść i poćwiczyć w wolnej chwili? O nie, nie, nie nauczeni przygodą z bieganiem i rowerem, jesteśmy już świadomi swojego lenistwa i wiemy, że jeżeli coś nas nie zmobilizuje to zrezygnujemy pod byle pretekstem. Mamy karnet, wyłożyliśmy ciężko zarobione pieniądze, musimy chodzić. Najlepiej byłoby od razu znaleźć sobie prywatnego trenera, który rozpisze nam jakie ćwiczenia, ile razy i na co korzystnie wpływają. No ale po przygodzie rowerowej nasz budżet w tym miesiącu jest mocno okrojony. Poradzimy sobie sami. Wchodzimy na salę ćwiczeń, na szczęście jakoś mało osób ćwiczy, to dobrze, odpada poczucie wstydu jak to było w przypadku basenu. Najpierw krótka chwila na rozeznanie w terenie. Mnóstwo tu sprzętów, dziwnych metalowych konstrukcji, linek, ciężarków… taaak…. ciekawe do czego to wszystko służy. Nagle widzimy rowerek. Tak, to jest coś dla nas, właściwe jedyne „coś” w tym pomieszczeniu co wiemy jak użyć. Po 20 minutach ostrego pedałowania, rośnie w nas poczucie zwątpienia. W jeździe na rowerze dobrzy nie jesteśmy, to już wiemy, ale przecież aż wstyd się przyznać przed tymi mięśniakiami, że nie wiemy co zrobić z resztą, chyba czas wracać do domu. Siłownia w dzisiejszym czasie, można by rzec że jest czymś na co powinniśmy znaleźć czas w ciągu tygodnia. Siłownie w większych miastach są już na tyle rozpowszechnione iż każdy nie musi do niej jechać nie wiadomo ile czasu, ale na pewno Kady ma dostęp do siłowni w promieniu 2-3 kilometrów. Siłownie są zatem bardzo ciekawą alternatywą la ruchu i naszej fizycznej aktywności, możemy przykładowo udać się tam 2 razy w tygodniu po 2 h i poćwiczyć na tyle by nam to wystarczyło na cały pozostały tydzień. Jest to bardzo właściwe i wskazane dla naszego zdrowia gdyż pozwala nam zachować naszą tężyznę fizyczną, ale także i postawę oraz formę. Jeśli regularnie będziemy ćwiczyć na siłowni po 2 godziny dwa razy w tygodniu, to może nie nabierzemy masy mięśniowej, ale będziemy mieli na tyle ruchu że nie będziemy także obrastać w tłuszcz. Karnety na siłownię także nie są stosunkowo drogie. Możemy już je kupić nawet za 100 zł na 3 miesiące, biorąc pod uwagę iż możemy na siłowni przebywać wtedy bez limitu. Droższe są trochę te oferty, kiedy to oprócz siłowni decydujemy się także na pomoc trenera, wtedy możemy zapłacić 100 zł za miesiąc, przy przykładowych możliwych 4 wejściach na siłownię, a każde albo bez limitu albo chociaż te 4-5 godzin. Oczywiście nie oznacza to że jak przyjdziemy o nie będziemy mogli wyjść dopóki nie miną owe 4 godziny. Przychodzimy na tyle na ile pozwala nam czas. Każdy może uprawiać jakiś sSport. Jeśli ktoś uważa że nie ma dobrej kondycji by biegać, albo nie ma czasu na rower, to raczej zwykle spacerowanie nie powinno stanowić dla nikogo problemu. Zastanówmy się czasem, może warto by wyjść jeden przystanek wcześniej i przespacerować się, może warto czasami zamiast podróżować autobusami po centrum miasta, to zrobić sobie spacerek. Może i warto czasem jak mamy gdzieś blisko podjechać, to zamiast używać samochodu, może założymy wygodne buty i pójdziemy tam pieszo. Oczywiście bardzo dobrym towarzyszem naszych ewentualnych spacerów może być pies, najlepszy towarzysz człowieka. Pies regularnie potrzebuje spacerów, nie tylko by załatwić swoje potrzeby fizjologiczne, ale także by wylatać się, pobiegać i trochę ruchu fizycznego zaznać. My oczywiście musimy mu przy tym towarzyszyć, zatem dla nas jest to taka zaleta, iż może nie będziemy zanim biegać, ale w spacerze jak najbardziej będziemy czynnie zaangażowani. Co zatem powinniśmy zrobić, jeśli mamy odpowiednie warunki, powinniśmy jak najszybciej kupić psa, lub udać się do najbliższego schroniska po naszego nowego pupila, i lecieć z im na spacer.

Komentarze zostały wyłączone.

Skomentuj