Grypa

Grypa Jak wiadomo grypa jest chorobą zakaźną przenoszoną drogą kropelkową. Istnieje wiele odmian szczepów grypy. Przeważnie objawami grypy jest wysoka temperatura ciała, bóle mięśni, stawów i głowy, suchy i mokry kaszel, katar oraz często pojawiające się dreszcze. Żadnych z tych objawów, po pojawieniu, nie wolno lekceważyć, z tego powodu, że po grypie mogą wystąpić powikłania. Do największych powikłań należą choroby serca oraz płuc. Przy leczeniu grypy stosuje się przeważnie środki przeciwgorączkowe, witaminy oraz środki wykrztuśne. Trzeba pamiętać, że antybiotyki nie działają na grypę, dlatego podaje się je tylko gdy wystąpią powikłania pogrypowe. Leczenie grypy ziołami jest pomocnicze. Zioła łagodzą objawy grypy oraz zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia powikłań. Zioła skracają również kres zdrowienia. Do najlepszych ziół na grypę należą kwiatostan lipy, korzeń prawoślazu, korzeń lukrecji, a także ziele macierzanki oraz kwiat pierwiosnka. Zioła należy pić 2 razy dziennie po jedzeniu, przygotowując je w szklance wrzątku. Kamienie żółciowe są chorobą, która związana jest umieszczeniem w pęcherzyku żółciowym albo w drogach płciowych tak zwanych złogów, które mają postać kamieni. Kamienie te składają się z barwników żółciowych, cholesterolu, a czasem domieszką wapnia. Drobne i pojedyncze kamienie nie powodują poważnych dolegliwości, najczęściej jednak powodują stany zapalne oraz częste napady bólowe w postaci kolki. Jednak kamica żółciowa jest chorobą przewlekłą i często ma ostry przebieg. Najczęstszymi objawami kamicy są częste i gwałtowne napady bólu brzucha, które przeważnie spowodowane są spożywaniem tłustego jedzenia. Leczyć kamice można na dwa sposoby. Pierwszy to sposób zachowawczy, a drugi operacyjny. Jednak w mniej przewlekłych przypadkach pomóc mogą zioła. Zioła działają rozkurczowo, co powoduje zmniejszenie bólu. Zioła ułatwiają również przepływ żółci co łagodzi stan zapalny. Do najlepszych ziół na kamienie żółciowe należą ziele dziurawca, ziele krwawnika oraz ziele tysiącznika. Aby zioła miały najlepsze działanie należy stosować je dwa razy dziennie.